Eiwitten Time4nutrition NL

Time4nutrition Nederland:

Hoeveel Time4nutrition eiwit heb je nodig?

Bijna iedereen kan de dagelijks benodigde hoeveelheid eiwitten gewoon uit de normale voeding krijgen. Het is dus zo dat voor de meeste mensen een Time4nutrition eiwitshakes vooral voor het gemak worden gebruikt in plaats van dat ze noodzakelijk zijn is. De aanbevolen dagelijkse inname van eiwit voor gezonde volwassenen is 0,75 gram eiwit per kilogram lichaamsgewicht, of ongeveer 50 tot 65 gram eiwit per dag.

In de meeste gevallen lopen enkel de mensen die actief bezig zijn en hun calorieën beperken of strikte vegetariërs en veganisten het risico op een te lage inname van eiwit.

Mensen die regelmatig sporten hebben meer energie nodig. Zij kunnen dan ook een beetje meer eiwit nodig hebben dan mensen die minder actief zijn. Het toevoegen van eiwit zorgt echter niet voor een verhoging van de spiermassa, hoewel veel mensen dat wel denken.

Het wordt voor sporters aangeraden om ongeveer 1,4 tot 2 gram eiwit per kilogram lichaamsgewicht per dag binnen te krijgen. Duursporters moeten iets minder en krachtsporters moeten iets meer innemen. Hoeveel je nodig hebt hangt af van het type en de intensiteit van de lichaamsbeweging, de kwaliteit van de eiwitten die je eet, en de inname van koolhydraten.

Wei-eiwit: 

  • Een eiwit dat wordt vrijgegeven tijdens de productie van kaas (het is een bijproduct van de kaasproductie).
  • Een eiwit wat extra snel geabsorbeerd word. Het is normaal al binnen een uur door het lichaam verwerkt en omgezet naar aminozuren. Hierdoor is het vaak ook erg licht verteerbaar.
  • Maar een kortere tijd in ons lichaam. Hierdoor hebben mensen vaak al vrij snel weer honger.
  • Een goede aanvulling na een intensieve training, dit komt omdat het zo snel kan worden opgenomen door het lichaam. Het herstel begint vrijwel onmiddellijk.

Caseïne-eiwit: 

  • Het voornaamste eiwit wat we in melk en eieren tegenkomen.
  • Een eiwit wat langzaam wordt afgebroken door het lichaam. Hierdoor krijgt het lichaam gedurende een langere periode voeding binnen.
  • Het zit gedurende een lange tijd in je lichaam, mede hierdoor worden mensen er vrij snel vol van. Het is ook iets dikker en korreliger dan wei eiwit.
  • Een goede aanvulling voor een standaard dieet, bijvoorbeeld als een maaltijdvervanger.

 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

De waardering van www.time4nutrition.nl bij Webwinkel Keurmerk Klantbeoordelingen is 9.3/10 gebaseerd op 11 reviews.